اوچ

تاسیس ۱۳۸۴

اوچ

تاسیس ۱۳۸۴

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

جمیع پیروان بر ما خرده گرفته اند که ای حاج بهروز ، تو را چه پیش آمدست که قلم نمی فرسایی و دگران را از احوالات خویش با خبر نمی گردانی . ترا چه افتاده است که بر دگران بخت روی کرده است و دگر صدا دلخراشت بر سپهر بلاگ نباشد و گوش جانان نخرشاد . سبب این کم کاری و اهمال گردانی چیست ، که عرب بدان گفته است : احسن الافعال ، اکثر التکرار و عجم نیز افزوده است : کار نکو کردن بر پر کردن است . خویشتن حقیر ،" حاج بهروز نور اسلاف علی " نه زان روی قلم نمی فرسایم که چرخ گردون کمر بر ناجوانمردی بر خواجه ی دشت قزوین بسته است و اله ی عشق فی البدایت سر ناسازگاری با وی نهادست و خویشت خویش را همی به درون "شارع علی یسار " می افکند که همی مرا از عشق تو آگهی نیست و نمی دانم ز چه روست که گه نقش چاروق من بر آن "بس تیره چای" می بندی و گه کمر مرا بر دگران عیان می داری . گه شمایلم و گه دندانم را . غافل از آنکه آن چیز که عیان است چه حاجت به کتمان است . و نی زان روی نمی نگارم که آن سنجاب رسن باز گه برین شاخ و گه بران شاخست . و به چشم بر هم زدنی معشوقه ای براندش و معشوقه دگر بیابد که احوال جانوران شاخه نشین را بر ما تصویر سازد و هر از گاهی به خیالی واهی برای ماهروی موهومی بر آن "عظیم حیوان سیه چرده" سطری چند از آن عم مرحوم خویش (د.گ.)که به سنه ی 1999 به سبب اکبر السراطین ، جان پر برکتش را به جان آفرین تسلیم کرد و خلقی را در حسرت و حیرانی نهاد و به دیار دگر رخت بر بست .
و تو ای خواننده هوشیار آگه باش که سبب این اهمال نه آن است و نه این . مرا روزگاریست بس سرگردان که عرب را آن احوال گفته است :لی اول الراس و الف السودا.
لیک تو را ای خواننده ی نیک بین ، بایسته است که آگهت سازم از توطئه و تعبیه عدوان شما راستین رهروان حقیقت . دیر هنگامی است که یارانی نه چندان مشخص الهویه بر برگ نظرات افاضه نظر نموده اند و ما را شهیدان خدایی و مردان دشت نام نهده اند .خیالیست اهریمنی بر گمان من که این صفیه همان نباشد مگر خواجه ی دشت قزوین که خود زان روی که از سبب عشق وی را جز درد و آلام هیچ حاصل نیاید ، به فشردگی جان ( همان که کفار بدان deep depression نام نهاده اند ) که از نظر ما احوالیست نه چندان مضر و دوزخی که چه بسا به تخلق نیز گرویده است و از آثار آن "بس تیره چای" که بر جمیع خلایق دانسته است و نیز ایشانند عارض که هیچ از آن آروین ( آروین همان خواجه قبل از سرگشتگی است . همان که هنوز در جامه خواجگی بر نیامده بود و کودکی بیش نبود)
کوته اندیش این چنین استعارات خواجه گونه بر نمی آمدست همچون ابلهان برای خویش "کارت تبریک تولد " می فرستند .و هم اوست که زان روی که خلایق را جوال سیب زمینی پنداشته ، ساعتی چند از پس آن نظر ، نگارنده ی آن را شیطانکی بیش ننامیده است تا بدین طریق افکار شما پویندگان حقیقت را به سرگردانی و هجرانی کشاند که جمیع خلایق آگه اند که مرد مردان ، شهید شهیدان ، حلاج حق گو بود که تا گردن خویش بر چنبره ی دار ننهاد ، از پای ننشت و جز حق هیچ نگفت و هیچ نپویید .

لیک ترا ای خواننده ی ریز بین ، بایسته است که باز گویم مرا دیر زمانیست وقت تنگ می اید اندک و مشغله افزون که گفته اند برین احوال که : لی اول الرس لیک الف السودا. مرا سفریست خطیر در سنبله ماه بر بلاد کفار از برای دیدار اهل خرد هندسه و ریاضیات . بر حسب اتفاق(به فتح ح و نیز فتح س و کسر ب) یوم آن مقارن است بر یومی که نواده ی محمود افغان ملعون طیاره رابر آن سپهر خراشنده ی سوداگران گیتی در ینگه دنیا کوفت . آن بلادی است که در جمیع مطمع های آن کیک ها آغشته به hash به خورد بیچاره مردمکان دهند که مرا از بردن نام آن بلد خفت است و ذلت ، که آن بلد"وادی پست" ، هست شهره به فسق در ملا عام . تو خود خواننده ی تیز بین ، گر نیک دقیق شوی بر سخنانم بیابی جواب معمایم .
زان روی که مرا بر نکته سنجی جمیع مردمان یقین نیست ، و ازبرای آنکه نادانان و ابلهان را از جواب معما آگه سازم ، از خدای متعال ، بزرگ پرودگاری که علم و ادب را بر ما ارزانی داشت مساعدت خواهم که در آن بلد ، در آن یوم که من درآن بلد فرود آیم ، بر من نگاره ای دیجیتالی عطانماید تا آن را برین ثلاثه گذارم .

پی نوشت اول : "د.گ."همان کاسته یافته ی "دمش گرم " است که زان روی که ما را با کلام عرب بیگانگیست نه چندان زیاد ، جایگزینیست برای "ر.ح." و یا "ص" و "قدس سره" وامثال آن .

---------------------------------------------------
این متن پس از سال و اندی به دست "حاج بویروز نور اسلاف علی" نگاشته شده است .
نظرات 10 + ارسال نظر
مهسا سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:41 ب.ظ http://3101830.persianblog.com

مقام نخستین به این بانو اختصاصاصاصتیسمینگ یافت!

تفنگدار سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:41 ب.ظ http://3101830.persianblog.com

به ما رحم کن!‌ تازه درس تاریخ بیهقی تموم شده اومدیم مثلا کلاس سوم!‌

تفنگ سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:42 ب.ظ http://3101830.persianblog.com

واه واه!‌عربا از تفنگ که سرچشمه ای ندارن خواجه!‌ اونا فقط شمشیر می زنن!‌

راهنمای آثار ادبی سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:46 ب.ظ

تیره چای : darktea.blogsky.com
عظیم حیوان سیه چرده:bigblackrat.blogsky.com
چاروق:کفش

خواجه آروین گزوینی چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:03 ق.ظ http://darktea.blogsky.com

ای حاج ذبیح الدین .... آخر به ساعت ۲ نصفه شب چه هنگام اتصال صوتی است...حالا خوب شد کلی القاب زیبا از جانب اهل بیتم نثارمان شد...
اما من همی دانم که تو از جمع دیوانگانی و عذرت به پیشگاهم پذیرفته است....
حال آنکه مطلب بدیع تو مفرح ذات مبارکمان شد و ما را بسیار خوش آمد و بسیار خندیدیم...

تفنگداران دوشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:28 ب.ظ http://3101830.persianblog.com

زیر دیپلم می شه بگین؟!‌ همیشه از درس تاریخ بیهقی فراری بودیم!

امیرحسین(شیخ) معروف چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:10 ق.ظ http://bigblackrat.blogsky.com

کنون پیامی ز عظیم حیوان سیه چرده :
و تو ای بویرزو نور علیبک ببخشید کن.ن تو ای حاج ذبیح آگه باش که پوستت کنده است


جای داره از این مهسا خانم تشکرات ویژه بشه

خاطره ........ دخترچهار فصل دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:22 ب.ظ http://dokhtare-4fasl.blogsky.com

oooooooooooooooooooooooooooah!!!!


baba shekhad tooooooooolaaaaaaaaaaaniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

خواجه آروین یکشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:44 ب.ظ

آقا تخته کنیم در این دکونو می گم

اردشیر - نرم‌افزارهای تاپ جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:29 ب.ظ http://topware.blogsky.com

السلام علیک
بعد از مدتها به وب‌نوشت شما سرک زدم. مطلب خوبی بود اما دور به دور به روز می‌رسد. کاشکی می‌شد که این سه یار دبستانی سر از بستر خواب بر می‌داشتند و در وب اندر مطلبی می‌نگاشتند.
با تشکر
اردشیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد